Les apprenants en difficulté dans les cours d'histoire et leurs représentations de la science historique

Auteur(s): Pageau, Laurie
Résumé: In the context of a study of students who failed Quebec’s single ministerial test, we were interested in their perception of historical science. An analysis of the data suggests that, among the students who failed the test, many showed a learn helplessness regarding history and considered that its learning was disconnected from their reality. Nearly a quarter of the participants associate this subject with memorization.
Type de document: Article de recherche
Date de publication: 1 juin 2021
Date de la mise en libre accès: Accès restreint
Version du document: VoR
Lien permanent: http://hdl.handle.net/20.500.11794/70212
Ce document a été publié dans: Didactica Historica, Vol. 7, 1-8 (2021)
https://www.alphil.com/freedownload.php?sku=Didactica%207,%20article%205
Édition ALPHIL
Autre version disponible: 10.33055/DIDACTICA HISTORICA. 2021.05.07
Collection :Articles publiés dans des revues avec comité de lecture

Fichier(s) :
Description TailleFormat 
pageau2021vl.pdf
255.95 kBAdobe PDF    Demander une copie
Tous les documents dans CorpusUL sont protégés par la Loi sur le droit d'auteur du Canada.