Innovating in a crisis : Canadian media actors assess the state of convergence

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrin, Colette-
dc.contributor.authorSoderlund, Walter C.-
dc.coverage.spatialCanadafr
dc.date.accessioned2018-04-10T19:58:42Z-
dc.date.available2018-04-10T19:58:42Z-
dc.date.issued2010-12-01-
dc.identifier.issn0705-3657fr
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11794/17585-
dc.description.abstractOur content analysis conducted in 2007 revealed little evidence of convergence practices in television networks and newspapers owned by Canwest Global, CTVglobemedia, and Quebecor. In 2009 and early 2010, we interviewed executives and journalists of the media groups studied, as well as other stakeholders, to assess the current situation and speculate about the future of convergence in Canada. Respondents generally acknowledged that TV/print newsroom integration had not succeeded and that future convergence efforts would focus on delivering content online and developing a viable economic model for news production. Respondents offered diverse perceptions of conventional media’s ability to reinvent and sustain themselves as the principal news sources for Canadians. Emerging models include the development of a corporate news service, specialization in certain topic areas, and crossmedia collaboration.fr
dc.description.abstractNotre analyse de contenu réalisée en 2007 n’a révélé aucune preuve substantielle de convergence entre les nouvelles télévisées et les journaux appartenant aux groupes Canwest Global, CTVglobemedia et Quebecor. Nous avons réalisé une série d’entretiens auprès de gestionnaires et journalistes des médias étudiés, de même que d’autres acteurs du milieu, en 2009 et 2010, afin de recueillir leur évaluation de la situation actuelle et leur vision de l’avenir de la convergence médiatique. De l’avis général des participants, l’intégration des nouvelles télévisuelles et de la presse écrite ne s’était pas réalisée et les initiatives futures s’orienteront surtout vers l’offre en ligne et la rentabilisation des contenus d’information. Ils ont émis des points de vue variés quant à la capacité des médias conventionnels de se réinventer et se maintenir en tant que sources principales d’information pour les Canadiens. Parmi les modèles émergents identifiés : le développement d’agences de presse corporatives, la spécialisation thématique et la collaboration entre médias.fr
dc.languageengfr
dc.publisherCanadian Journal of Communicationfr
dc.subjectNewsroom convergencefr
dc.subjectMedia ownershipfr
dc.subjectDiversity of informationfr
dc.subjectComparative analysisfr
dc.subjectConvergence journalistiquefr
dc.subjectPropriété des mediafr
dc.subjectDiversité de l'informationfr
dc.subjectAnalyse comparativefr
dc.titleInnovating in a crisis : Canadian media actors assess the state of convergencefr
dc.typeCOAR1_1::Texte::Périodique::Revue::Contribution à un journal::Article::Article de recherchefr
dcterms.bibliographicCitationCanadian Journal of Communication, Vol. 35 (4), 575–583 (2010)fr
dc.identifier.doi10.22230/cjc.2010v35n4a2380fr
dc.subject.rvmMédias -- Concentrationfr
dc.subject.rvmMédias -- Propriétéfr
dc.subject.rvmMédias -- Influencefr
rioxxterms.versionVersion of Recordfr
rioxxterms.version_of_recordhttps://doi.org/10.22230/cjc.2010v35n4a2380fr
ali.license_refAttribution CC BYfr
bul.rights.periodeEmbargo0 moisfr
dc.audience.peerreviewOuifr
Collection:Articles publiés dans des revues avec comité de lecture

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