Chercher

Filtres courants :

Ajouter des filtres :

 

Résultats 1 à 10 sur un total de 79.

Date de publicationTitreAuteur(s)TypeAccès au document
25 avril 2019A self determination theory perspective on RIASEC occupational themes : motivation type as predictors of self-efficacy and college program domainGuay, Frédéric; Bureau, Julien S.; Litalien, David; Ratelle, Catherine; Bradet, RichardArticle de rechercheLibre accès
17 novembre 2018Extracurricular activities and career indecision : a look at the mediating effect of vocational explorationDenault, Anne-Sophie; Ratelle, Catherine; Duchesne, Stéphane; Guay, FrédéricArticle de rechercheRestriction temporaire
16 octobre 2017School attachment and relatedness with parents, friends and teachers as predictors of students’ intrinsic and identified regulationGuay, Frédéric; Denault, Anne-Sophie; Renauld, StéphanieArticle de rechercheRestriction temporaire
1 février 2005Motivations underlying career decision-making activities : the career decision-making autonomy scale (CDMAS)Guay, FrédéricArticle de rechercheLibre accès
21 mai 2018Motivation at school : differentiation between and within school subjects matters in the prediction of academic achievementGuay, Frédéric; Bureau, Julien S.Article de rechercheRestriction temporaire
1 juin 2001Autonomy support, intrinsic motivation, and perceived competence : conceptual and empirical linkagesGuay, Frédéric; Boggiano, Ann K.; Vallerand, Robert. J.Article de rechercheLibre accès
9 janvier 2018Mothers’ and fathers’ autonomy-supportive and controlling behaviors : an analysis of interparental contributionsGuay, Frédéric; Ratelle, Catherine; Duchesne, Stéphane; Dubois, PascaleArticle de rechercheLibre accès
20 juin 2011Academic self-concept and educational attainment level : a ten-year longitudinal studyGuay, Frédéric; Larose, Simon; Boivin, MichelArticle de rechercheLibre accès
17 février 2017Teacher structure as a predictor of students’ perceived competence and autonomous motivation : the moderating role of differentiated instructionGuay, Frédéric; Roy, Amélie; Valois, PierreArticle de rechercheLibre accès
1 novembre 2008The role of passion for teaching in intrapersonal and interpersonal outcomesCarbonneau, Noémie; Vallerand, Robert J.; Fernet, Claude; Guay, FrédéricArticle de rechercheSur demande