Chercher

Filtres courants :

Ajouter des filtres :

 

Résultats 1 à 10 sur un total de 27.

Date de publicationTitreAuteur(s)TypeAccès au document
16 octobre 2017School attachment and relatedness with parents, friends and teachers as predictors of students’ intrinsic and identified regulationGuay, Frédéric; Denault, Anne-Sophie; Renauld, StéphanieArticle de rechercheLibre accès
21 mai 2018Motivation at school : differentiation between and within school subjects matters in the prediction of academic achievementGuay, Frédéric; Bureau, Julien S.Article de rechercheRestriction temporaire
1 juin 2001Autonomy support, intrinsic motivation, and perceived competence : conceptual and empirical linkagesGuay, Frédéric; Boggiano, Ann K.; Vallerand, Robert. J.Article de rechercheLibre accès
1 décembre 2008Representations of relatedness with parents and friends and autonomous academic motivation during the late adolescence-early adulthood period: Reciprocal or unidirectional effects?Guay, Frédéric; Marsh, Herbert W.; Sénécal, Caroline; Dowson, MartinArticle de rechercheLibre accès
1 avril 2003Les déterminants de la procrastination académique : un modèle médiationnel du contexte familial et des processus du soiNadeau, Marie-France; Sénécal, Caroline; Guay, FrédéricArticle de rechercheSur demande
3 janvier 2003Role conflict and academic procrastination : a self-determination perspectiveSénécal, Caroline; Julien, Étienne; Guay, FrédéricArticle de rechercheSur demande
1 septembre 1996Social context, students’ motivation, and academic achievement : toward a process model.Guay, Frédéric; Vallerand, Robert J.Article de rechercheLibre accès
1 juillet 1995Academic motivation and school performance : toward a structural model.Fortier, Michelle S.; Vallerand, Robert J.; Guay, FrédéricArticle de rechercheSur demande
1 août 2008Optimal learning in optimal contexts : the role of self-determination in education.Guay, Frédéric; Ratelle, Catherine; Chanal, JulienArticle de synthèseLibre accès
1 mai 1997Self-determination and persistence in a real-life setting : toward a motivational model of high school dropoutVallerand, Robert J.; Fortier, Michelle S.; Guay, FrédéricArticle de rechercheSur demande