Autonomous, controlled, and amotivated types of academic motivation : a person-oriented analysis.

2007-11-01
The authors investigated students' profiles regarding autonomous, controlled, and amotivated regulation and tested whether profile groups differed on some academic adjustment outcomes. Studies 1 and 2 performed on high school students revealed 3 profiles: (a) students with high levels of both controlled motivation and amotivation but low levels of autonomous motivation, (b) students with high levels of both controlled and autonomous motivation but low levels of amotivation, and (c) students with moderate levels of both autonomous and controlled motivations but low levels of amotivation. These first 2 studies revealed that students in the high autonomous/high controlled group reported the highest degree of academic adjustment. Study 3 performed on college students revealed 3 profiles: (a) students with high levels of autonomous motivations but low levels of both controlled motivation and amotivation, (b) students with high levels of both autonomous and controlled motivation but low levels of amotivation, and (c) students with low to moderate levels of the various motivational components. Study 3 indicated that students in the autonomous group were more persistent than students in the other groups. Results are discussed in light of self-determination theory (E. L. Deci & R. M. Ryan, 1985).
Journal of educational psychology, Vol. 99 (4), 734–746 (2007)
10.1037/0022-0663.99.4.734
Academic motivation , Self-determination , College students , High school students
article de recherche